Talv on tulekul
Aimur
2007-10-08 11:46:40 UTC
Ja katuseakna pärast on mure. Iga talv on see jama, et lumi sulab
aknaklaasi peal ära ja selle tagajärjel koguneb jää akna alumise osa ja
vihmaveerenni vahele. On kellelgi veel samalaadi muret olnud? Mis võiks
lahendus olla? Küttekaabel?

Raim Padar
2007-10-09 03:22:29 UTC
Post by Aimur
[...]
Kui eesti keeles seletaksid? Mis seal akna all
vehmaveerenn teeb? Või on aknaveeplekk servas all?
Lahendus on selline et muretseda õige aken, või plekk
kuhu vesi ei kogune!
'R
Aimur
2007-10-09 06:25:09 UTC
Post by Raim Padar
[...]
Ok, seletan täpsemalt. Katuseaken nagu katuseaken ikka, Veluxi oma.
Paigaldatud igati nõuetekohaselt, akna allservas paigaldataud ka kenasti
see spetsmaterjalist üleminek katuseplaatidele.

Akna alumisest servast kuni räästani on ca 75cm. Seal on loomulikult
katuseplaat nagu mujalgi katusel (Onduline) Ja räästa küljes on
vihmaveerenn (Nicole).

Füüsikasääduste kohaselt tõuseb soe teatavasti üles ja on täiesti
loomulik, et kui katuseakna peale on talvel kogunenud lumekiht, siis see
hakkab seal sulama. Ükski pakett pole nii soojapidav, et seda ei
juhtuks. Vesi voolab mööda akent alla, aga kuna katus on külm ja ka
lumega kaetud, siis jäätab seal ära. Selles osas, mis jääb akna alumise
serva ja räästa vahele.

unknown
2007-10-09 07:16:06 UTC
Post by Aimur
[...]
Jah see on ilmselt tüüpiline. Ma ei ole küll uurinud, mida katuse- või aknaspetsialistid asja kohta arvavad, aga füüsikaseaduste kohaselt peaksid sa hoolitsema selle eest, et aknalt katusele nõrgunud vesi ei satuks aknaga võrreldes külmemale pinnale enne maapinnani jõudmist. Kogu teekonna soojendamisel pole vist küttekaablile alternatiivi. Sulailmad aitavad natuke, aga üksi neile ei saa lootma jääda.

Viktor
Aimur
2007-10-09 07:09:58 UTC
Post by unknown
[...]
Ok. Aga kas seda kaablit tohib panna otse katusele, onduline plaat nagu
ma kirjutasin?

Aimur
kt
2007-10-09 07:46:52 UTC
Post by Aimur
Ok, seletan täpsemalt. Katuseaken nagu katuseaken ikka, Veluxi oma.
Paigaldatud igati nõuetekohaselt, akna allservas paigaldataud ka kenasti see
spetsmaterjalist üleminek katuseplaatidele.
See nn spetsmaterjal on tõenäoliselt plii, mis omab suurt soojusjuhtivust. Abi
peaks saama, kui pliii sealt minema visata ja teha üleminek näit vahtplastist,
:). Kui see lahendus toimib, siis suur sõimukiri aknavorpijale, et pistku oma
plii omale P..e

kt
Aimur
2007-10-09 08:30:19 UTC
Post by kt
[...]
Jah. On selline sinakashall pehme pleki moodi, pealt peenikeste soontega.

Samas - mismoodi sa selle ülemineku vahtplastist teed? Hästi ei kujuta
ette.

Tõnu
2007-10-10 06:37:09 UTC
Post by Aimur
Post by kt
[...]
Lased makrofleksi täis ja tõmbad kummi peale ?

Tõnu.
Aimur
2007-10-10 08:25:40 UTC
Post by Tõnu
Lased makrofleksi täis ja tõmbad kummi peale ?
See oleks ilmselt revolutsioon katuseakende paigalduse tehnoloogias :-)

unknown
2007-10-09 06:49:11 UTC
Post by Raim Padar
Ja katuseakna pärast on mure>>
Kui eesti keeles seletaksid? Mis seal akna all
vehmaveerenn teeb? Või on aknaveeplekk servas all?
Eesti keeles on räägitud katuseaknast:) See on aken, mis asub katusel. Küllap kusagil katuseservas ka vihmaveerenn asub ja selle ning akna vahelise ala peale koguneb katusele lund ja jääd. Lumi tuleb taevast, selle vastu ei saa, jääb üle 2 võimalust: katuse käsitsi lumest puhastamine või jää sulatamine vihmaveerenni paigutatud küttekaabli abil. Kui lumi juba jäätunud on, siis selle lahtiraiumine enam väga tervislik katusekattele pole.

Viktor
Vitamiin
2007-10-11 07:04:11 UTC
Post by unknown
[...]
Mulle meeldib su sõnakasutus. Viitab haritud / lugenud inimesele, kes
väljendab oma muret kirjutajate keelelisele puudele. Samas jällegi ei saa
tähelepanuta jätta n.ö. "autokorrektuuri", mis rakendub hetkel, kui
kirjutatud teksti sisse tekivad "lüngad". Et mõista edastatut on aeg-ajalt
vaja reeglid unustada. Kui "külamiis" ütleb sulle, et: "Kassa kurat lehma
näind põle!", siis ei tasuks solvuda. Vist...
Ehk siis...
Katuseaken Paikneb katuse pinnal. Midagi integreeritud süsteemi laadset :P
Jah, ta asub katusel! Me oleme neid näinud. Küttekaabel on minu
tagasihoidliku arvamuse kohaselt mõistlik lahendus. Kindlasti peaks
arvestama selle kaabliga kokku puutuvate materjalidega. Või kuidas?

Indrek
unknown
2007-10-11 07:28:30 UTC
Post by Vitamiin
Mulle meeldib su sõnakasutus. Viitab haritud / lugenud inimesele, kes
väljendab oma muret kirjutajate keelelisele puudele.
Vabandan, aga sa said ilmselt valesti aru, minu eesmärk ei olnud mitte sisselipsanud kirjavea kallal norimine, neid juhtub kõigil, ka minul, vaid mulle tundus, et kirjutajal jäi kahe silma vahele sõna "katuseaken" ja seetõttu jäi talle arusaamatuks, mida see vihmaveerenn akna all teeb ning palus vastavat selgitust. Mida ma ka püüdsin anda, ilma solvumata ja kedagi solvata tahtmata. Sest katuseakna korral ei ole aknast allpool asuv vihmaveerenn mitte haruldane nähtus.
Post by Vitamiin
Jah, ta asub katusel! Me oleme neid näinud. Küttekaabel on minu
tagasihoidliku arvamuse kohaselt mõistlik lahendus. Kindlasti peaks
arvestama selle kaabliga kokku puutuvate materjalidega. Või kuidas?
Just nii, küttekaabel oli ka minu arvates üks võimalus ja kahtlemata peaks arvestama kokkupuutuvate materjalidega, aga siinkohal sai minu tarkus otsa, sest ei oska midagi rääkida tema kokkusobivusest onduline plaadiga. Eks neid kaableid ole vist ka erineva töötemperatuuriga saadaval ja lootsin, et keegi selles vallas asjatundjam oskab ehk teemat paremini valgustada. Tundub, et seda pole veel juhtunud.

Viktor
kt
2007-10-11 07:47:40 UTC
"Viktor Grossmann" <viktor54(�tt)hot.ee> kirjutas s�numis news:470dd09b$***@news.estpak.ee...
[...]
----------
Mis siin ikka valgustada, kui kodanik leiab, et plekk jäätub, mis käib ajudele;
plekki välja vahetada ei riski, siis tuleb kütta. Kaableid on poodides piisavalt
saada, Onninen pakub näiteks 1,5m 40- 60W küttekaableid, millele on kohe
toitejuhe järgi ühendatud. Selline peaks sinna hästi sobima. NB! selliseid
kaableid tohib pingestada läbi 10 või 30mA RVK.

kt
Alo Raidaru
2007-10-11 10:31:14 UTC
"kt" <kuno at neti ee> wrote in message news:470dd572$***@news.estpak.ee...
[...]

Kui plekk jäätub, siis tuleb teda soojendada.
Plekk on arvatavasti metall ja kui sealt lasta läbi vool siis ta soojeneb.
Kui vool võtta trafost siis ei ole see ka eluohtlik.

Mul on nüüd juba 10 aastat kaks katuseakent kasutusel.
Üks põhja, teine lõuna poole. Pole nagu seda jää kuhjumist märganud.
Aga ma katsun sellel talvel hoolikamalt jälgida.
Talv ju on tulekul.

Lund olen küll kaldpinnalt alla lükanud. Eriti ukse kohalt.
Et kui äkki pähe kukub siis võib mõistusele mõjuda.
Ja kes teab mis suunas mõjub.

A.R.
Ma arvan et see kes siia praegu kirjutab olen mina
2022-05-22 18:38:02 UTC
Tulv on talkuel